مزایای شگفت انگیز ورزش

1398/01/12

چکیده

ورزش بدنسازی نه تنها در مورد بدن شما حرف های بسیاری دارد بلکه مهمتر از آن این فعالیت بدنی باعث سلامتی ذهن و روح شما نیز می باشد. آیا شما به دنبال سلامتی جسم و روح و شادابی و آرامش و آموزش و کنترل وزن و ورزش هوازی هستید؟ پس توصیه می کنیم...

ورزش نه تنها باعث تناسب اندام می شود، بلکه ذهن را هم متناسب می کند. اگر توجه کنید کلمه فیتنس همه چیز را در خود جای داده و خود این کلمه یک تعریف شفاف دارد یعنی ساختن بدن. این شیواترین و آسانترین معنای این ورزش است.

ورزش فیتنس نه تنها در مورد بدن شما حرف های بسیاری دارد بلکه  مهمتر از آن این فعالیت بدنی باعث سلامتی ذهن و روح شما نیز می باشد. آیا شما به دنبال سلامتی جسم و روح و شادابی و آرامش و آموزش و کنترل وزن و ورزش هوازی هستید؟ پس توصیه می کنیم که ورزش بدنسازی را انتخاب کنید چون فیتنس همه این موارد را در خود داشته و برای شما مفید است لذا همین حالا تصمیم بگیرید و در اینترنت یا با پرس و جو بهترین باشگاه فیتنس را در منطقه خود پیدا کنید البته منظور از بهترین باشگاه فیتنس در منطقه، یعنی با توجه به هزینه باشگاه فیتنس که شما آنرا انتخاب می کنید و با در نظر گرفتن تجهیزات موجود در باشگاه و عوامل دیگری که در مقالات بعد درباره آن صحبت می کنیم باید بهترین باشگاه تناسب اندام یا بهتر بگوییم مناسب ترین و مجهزترین باشگاه تناسب اندام در منطقه خود را با در نظر گرفتن بودجه شما و شهریه باشگاه انتخاب نمایید.

فیتنس و بهبود سلامت بدن

ورزش بدن سازی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. با درگیر شدن در فعالیت های جسمانی مانند تمرینات مربوط به کنترل وزن و ورزش هوازی، شانس بیشتری برای کاهش و کنترل فشار خون بالا، چاقی و کلسترول بالا وجود دارد.

فیتنس  دارای تاثیر بسزایی در عضلات، استخوان ها و مفاصل دارد.

باید بدانید که فیتنس و تناسب اندام، ماهیچه، عضلات و استخوان بندی شما را قوی و انعطاف پذیر نگه می دارد و مطمئنا به پوکی استخوان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

چقدر در مورد بدنسازی اطلاعات داریم و از تناسب اندام چه می دانیم؟

از کودکی تا به حال پدران و پدر بزرگها جمله ای به ضکل توصیه به ما میگفتند که اکثر شما این جمله را شنیدید و آن جمله این است که "عقل سالم در بدن سالم است". اکنون دانشمندان و محققان با تحقیقات علمی و آزمایشات و تجربه های علمی بیشماری به این نتیجه رسیدند که این جمله بسیار و بسیار درست و صحیح است و باید آنرا جدی گرفت و اگر بدن خود را سالم و مناسب نگه دارید ذهن شما هم سالم و مناسب خواهد بود و ذهنی که سالم باشد آرامش در آن جاری می شود و شما به هر خواسته و آرزویی که دارید با بدن سالم و ذهنی آرام به تمامی اهداف خود خواهید رسید.

فیتنس و بهبود سلامت روانی

فیتنس، تمرینات وزن و ورزش هوازی می تواند ذهن و سلامت ذهنی ما را افزایش دهد. تمرینات اصولی فیتنس و تناسب اندام و ورزش های هوازی که مربیان ما در باشگاه های فیتنس و تناسب اندام به ما می دهند می تواند به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند و همچنین این فعالیت ها می تواند به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس ما کمک کند.

این نکته برای افرادی که عزت نفس پایینی دارند بسیار مهم است و باید این را جدی بگیرند و امیدوار باشند که قطعا با ورزش بدنسازی می توانند آنرا بدست آورند.

ورزش تناسب اندام می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد زیرا با داشتن تناسب اندام و وزن ایده آل اعتماد به نفس شما چند برابر خواهد شد و یک حس خوب و مثبتی در شما ایجاد می کند.

فیتنس، تمرینات کاهش وزن و ورزش هوازی می تواند حالت روحی شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند با احساسات منفی بهتر و آسان تر برخورد کنید.

فعالیت های بدنی، تمرینات اصولی فیتنس همچنین به انتشار اندورفین(Endorphin ) کمک می کند.اندورفین یک ماده شیمیایی مغزی است که روی خلق و خوی تاثیر می گذارد. ورزش بدنسازی می تواند به شما در بهبود خواب، کاهش خستگی و تنش روانی نیز کمک شایانی نماید.

اثرات مخرب استرس

استرس و اضطراب بیش از حد می تواند سلامت روان و ذهن شما را تحت تاثیر قرار دهد. اثرات منفی استرس عبارتند از:

استرس باعث تفکر منفی می شود

استرس بسیاری از انرژی جسمی و ذهنی ما را می گیرد

استرس از بین بردن لذت در زندگی است

استرس توانایی تمرکز را کاهش می دهد

استرس واکنش بدن به تغییر فیزیکی یا عاطفی است. علائم فیزیکی ممکن است شامل سردرد، درد عضلانی، درد قفسه سینه، افزایش وزن یا کاهش وزن و غیره باشد.

اضطراب

اضطراب با استرس متفاوت است. اضطراب احساس ناراحتی، ترس، نگرانی است. اضطراب می تواند ناشی از:

استرس در محل کار

استرس و مشکلات در یک رابطه شخصی

استرس مالی

استرس احساسی

و ... باشد

برخی علائم فیزیکی اضطراب عبارتند از:

تنفس دشوار

کم خوابی

درد شکم

سرماخوردگی

ریتم هورمونی غیر طبیعی

بی ثباتی

مشکل عدم توانایی در تمرکز

تحریک پذیری

تنش عضلانی

و ...

بدن سازی و تمرینات اصولی آن می تواند ذهن و حافظه شما را تقویت کند.

بدترین حالت زمانی است که بیماری آلزایمر بر روی سلول های مغزی تاثیر می گذارد که حافظه و تفکر را از بین می برد. بیماری آلزایمر به تدریج منجر به از دست دادن توابع ذهنی مانند تفکر، یادآوری و برنامه ریزی می شود که با تمرینات تناسب اندام و ورزش هوازی، جریان خون و مغز شما که نیاز به خون زیادی برای عملکرد صحیح دارد، به طور نرمال و صحیح عمل می کند و داشتن جریان خون سالم می تواند مغز و ذهن شما را تحت تاثیر قرار داده و آنرا سالم نگه دارد و بر طبق مطالعات و نتایج حاصل از آزمایشات مختلف علمی ثابت شده است که ورزش می تواند به یادگیری، حافظه، برنامه ریزی و تفکر شما کمک کرده و باعث عدم فراموشی و یا مقابله با بیماری های مختلف از جمله آلزایمر نماید.

فیتنس و مقابله با افسردگی

افسردگی یک وضعیت پزشکی است و می تواند به علت مواجه شدن با موقعیت های دشوار زندگی، شکست های بزرگ، نا امیدی و یا در شرایطی ژنتیک و غیره ایجاد شود. اما افسردگی بیش از هر چیز، رفتار و واکنشی است که یک فرد به مشکلات و اتفاقات ناخوشایندی که در زندگی برایش اتفاق می افتد نشان می دهد.

برخی از علائم افسردگی عبارتند از:

کمبود انرژی و احساس خستگی تمام وقت

افزایش وزن یا کاهش وزن

عدم توانایی خواب خوب و تغییر الگوهای خواب

احساس درد در بدن و عضلات

تحریک پذیری، خشم یا اضطراب

ناتوانی در لذت بردن از زندگی

ناتوانی تمرکز

کمبود انگیزه

انرژی ذهنی و فیزیکی پایین

آموزش صحیح توسط مربی بدنسازی شما و ورزش هوازی و تمرینات اصولی در باشگاه سلامتی و  تناسب اندام می تواند به طور طبیعی افسردگی را درمان کند. بدن سازی باعث افزایش عزت نفس، بهبود سلامت و جسم شما، بالا بردن خلق و خوی شما، کاهش استرس و سرخوردگی شما، بهبود الگوهای خواب شما، نگرانی از حوادث و شرایط دشوار زندگی می شود.

فیتنس و بهبود ذهن و بدن

تمرینات فیتنس سطح انرژی شما را بهبود می بخشد که برای بدن بسیار ضروری است. در همان زمان که نیاز است، مغز و ذهن شما به انرژی ذهنی نیاز دارد تا بتوانید بهتر تمرکز کنید.

هنگامی که ورزش می کنید، نفس عمیق تر می کشید و به همین ترتیب اکسیژن بیشتری به بدن و مغز می رسانید. اکسیژن باعث می شود مغز شما سالم بماند.  تمرینات تناسب اندام و تمرین هوازی باعث افزایش کارایی ذهن ما می شود.

فیتنس و بهبود تغذیه

تغذیه در فیتنس و خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند تمرکز و حافظه را بهبود بخشد. غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان های بالایی هستند شامل میوه ها و سبزیجات مانند اسفناج، گوجه فرنگی، پرتقال و غیره. خوردن غلات کامل، میوه ها و سبزیجات مغز شما را با گلوکز تامین می کند.

اگر سطح گلوکز خون شما پایین تر از حد نرمال باشد، شما سرگیجه را تجربه خواهید کرد. سعی کنید سطح قند خون طبیعی خود را بدون مصرف گلوکز به شکل شکر حفظ کنید.

غذای غنی از آهن مغز و ذهن را با اکسیژن فراهم می کند. غذاهای غنی از آهن مثل کشمش، زردآلو خشک و ...

غذای غنی از ویتامین B برای داشتن ذهن سالم بسیار مهم است. منابع غذایی خوب از ویتامین B عبارتند از: شیر، پنیر، ماهی، گوشت، سیب زمینی، موز، تخم مرغ و غیره

خوردن غذاهای آلی باعث کاهش سموم می شود که به بدن و مغز شما وارد می شود. انتخاب غذای ارگانیک - بدن و ذهن شما به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. آب برای ذهن و بدن سالم ضروری است.

مغز شما 75٪ آب است. در حالیکه بدن شما و مغز شما هیدراته شده است، با سالم نگه داشتن آن و سم زدایی به همان اندازه به حافظه و یادگیری شما کمک میکند.

در مورد مصرف پروتئین در فیتنس بیشتر بدانید

 

بهترین باشگاه بدنسازی در غرب تهران

 

اگر در هر کدام از مناطق کشور عزیزمان ایران هستید با جستجو در اینترنت و یا پرس و جو می توانید بهترین باشگاه بدنسازی در منطقه خود را شناسایی کنید و در باشگاه ثبت نام نمایید.

اگر ساکن غرب تهران و یا در منطقه پونک و اشرفی اصفهانی هستید باشگاه فیتنس و تناسب اندام جهان آرا را می توان از مجهزترین و بهترین باشگاه بدنسازی در غرب تهران نام برد. باشگاه بدنسازی جهان آرا با مربیان حرفه ای و کارشناسان و متخصصان در علم تغذیه و آسیب شناسی ورزشی و کارشناسان ارشد فیزیولوژی و... آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. رزومه مربیان و باشگاه تناسب اندام جهان آرا را می توانید در صفحه معرفی باشگاهسلامتی و تناسب اندام جهان آرا مطالعه نمایید.