بهترین زمان مصرف پروتئین

1396/11/15

چکیده

آیا در دوران بدنسازی خوردن پروتئین قبل از خواب به ساخت عضله کمک می کند یا فقط چربی سازی می کند؟پروتئین قبل از خواب به طور مؤثری جذب و هضم می شود و منبع ذخیره بالای از اسید آمینه آماده مصرف در خون را فراهم می نماید.

1- پروتئین قبل از خواب به طور مؤثری جذب و هضم می شود و منبع ذخیره بالای از اسید آمینه آماده مصرف در خون را فراهم می نماید.
2- عدم مصرف پروتئین قبل از خواب دارای عواقب کاتابولیکی می‌‌باشد که می‌تواند رشد عضلات شما را مختل کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف یک منبع پروتئینی خالص و با کیفیت قبل از خواب نه تنها باعث افزایش بافت چربی‌ بدن نمی‌‌شود بلکه می‌تواند در انرژی خروجی از بدن یک افزایش ایجاد کند که همین امر متابولیسم چربی‌‌ها را بهبود می‌دهد.
3- اگر پیش از خواب از میزان کافی‌ پروتئین مصرف کنیم کبد و ماهیچه‌ها آمینو اسید‌ و گلوکز را در جریان خون آزاد میکنند تا سطح قند خون و متابولیسم بافت‌ها حفظ شود لذا اتفاقی که خواهد افتاد این است که باعث می‌شود هنگامی که شما در خواب هستید دستگاه بیولوژیکی بدنتان مثل ساعت کار کند.
4- نتیجه یک تحقیق نشان داده است که وقتی شما به میزان 8 تا 10 ساعتی که در خواب شبانه به سر می برید‌ میزان تجزیه پروتئین از میزان سنتز پروتئین بدن شما سبقت می گیرد.
5- مصرف پروتئین قبل از خواب را میتوان بعنوان یک استراتژی در نظر گرفت که بدلیل اهمیت تغذیه در ورزش، مشاوران تغذیه و ورزشکاران و بدنسازان باهوش از آن به نحو درست بهره برداری می کنند.
این را بخاطر داشته باشید که رشد عضلات و پیشرفت تناسب اندام شما هیچ گاه به خواب نخواهند رفت و دائما بیدار و در حال رشد می باشند.