قلبی سنگی با مصرف داروهای بدنسازی

1400/01/24

چکیده

بر اساس تحقیقات مصرف هم زمان داروهای استروئیدی و تمرینات سنگین بدنسازی باعث ضخیم شدن غیر طبیعی دیواره قلب می¬شود. این موضوع بی ارتباط با تعداد بالای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی در بین ورزشکاران پرورش اندام نیست. احتمالا شما هم با شنیدن خبر فوت جوان ورزشکار بر اثر سکته قلبی شوکه شدید و از خودتون پرسیدید با اون حجم عضلات، ورزیدگی و تمرینات منظم ورزشی چرا باید در سن 30 سالگی دچار سکته قلبی بشه!

قلبی سنگی با مصرف داروهای بدنسازی

بر اساس تحقیقات مصرف هم زمان داروهای استروئیدی و تمرینات سنگین بدنسازی باعث ضخیم شدن غیر طبیعی دیواره قلب می¬شود.

این موضوع بی ارتباط با تعداد بالای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی در بین ورزشکاران پرورش اندام نیست.

احتمالا شما هم با شنیدن خبر فوت جوان ورزشکار بر اثر سکته قلبی شوکه شدید

و از خودتون پرسیدید با اون حجم عضلات، ورزیدگی و تمرینات منظم ورزشی چرا باید در سن 30 سالگی دچار سکته قلبی بشه! 

پاسخ این سوال پیچیده نیست، داروهای استروئیدی و سوماتروپین علاوه بر طوفان هورمونی در بدن فرد مصرف کننده، تاثیرات مخرب بسیاری از جمله کاهش انعطاف پذیری عروق خونی تا ضخیم شدن دیواره حفره های قلبی و درکل ایجاد اختلال  در عملکرد سیستم قلبی عروقی دارند.

برخلاف تمرینات مقاومتی، تمرینات هوازی یا کاردیو باعث بزرگ شدن حفره های قلبی و بهبود عملکرد عضله قلب می شوند.

عوارض اثبات شده داروهای بدنسازی در کنار نوع تمرینات غیر علمی و معمول قهرمانان پرورش اندام، یعنی ساعت ها تمرین با وزنه های سنگین و اجتناب از تمرینات کاردیو به علت وحشت از کاهش عضلات، میتونه هر فرد سالمی رو مستعد سکته قلبی کنه. و در آخر فراموش نکنیم پرورش عضلات تنها یکی از فاکتورهای فیتنس یا آمادگی جسمانیه و اگر هدفتون از ورزش حفظ سلامتی و شادابی باشه، نباید فاکتورهای مهم دیگه¬ای مثل آمادگی قلبی- عروقی، انعطاف پذیری، چابکی و تعادل رو قربانی بزرگتر کردن عضلاتتون کنید.

Dies of Heart Attack On Stage At Bodybuilding Contest