بازوهای بزرگ و راه رفتن روی یک پا

1400/07/07

چکیده

واسکولیت به معنای التهاب شریان های بدن است. بیماری واسکولیت در موارد حاد و پیشرفته موجب نارسایی کلیه، کبد، ریه و حتی مرگ خواهد شد.

واسکولیت به معنای التهاب شریان های بدن است.

بیماری واسکولیت در موارد حاد و پیشرفته موجب نارسایی کلیه، کبد، ریه و حتی مرگ خواهد شد.

یکی از توجیحاتی که من بارها شنیدم اینه که اگر مانند ورزشکاران حرفه ای امریکا تحت نظر پزشک دوره های دارویی رو استفاده کنیم و یا از فلان قهرمان با تجربه برنامه بگیریم، خطری متوجه ما نیست!

و اگر هم باشه. خطر، آسیب و بیماری بخشی از زندگی یک ورزشکار حرفه ایه و اجتناب ناپذیره! این حرفها من رو یاد دوران روم باستان و گلادیاتورها میندازه و این که چطور در اون به اصطلاح مسابقات ورزشی، انسان ها به سادگی جونشون و یا اعضای بدنشون رو به خاطر لذت و خوشایند عده ای دیگه از دست می دادند.

شاید این واقعیت داره که سالهاست ورزش حرفه ای از روح خودش یعنی ارتقا سلامت جسم و ذهن انسانها دور شده.

اما همیشه به خاطر داشته باشیم که سلامتی با ارزش ترین سرمایه ماست و هیچ بهانه ای برای به خطر انداختن اون قابل قبول نیست. امروزه با پیشرفت های علم پزشکی و در دسترس بودن اطلاعات، پذیرفته نیست که سلامتیمون رو در اختیار عده ای فرصت طلب و سودجو قرار بدیم.

 

و در آخر به یاد داشته باشیم که سال ها قهرمانی در سلاخ خانه ای به نام مسترالمپیا ارزش یک عمر زندگی با دستگاه دیالیز و یا حسرت دوباره راه رفتن با پای خودمون رو نداره.