سیستم تمرینی ماموت ست

1399/03/12

چکیده

در پست های گذشته از برخی سیستم های تمرینی نام بردیم. در این مقاله به معرفی سیستم ماموت ست میپردازیم...

 سیستم تمرینی ماموت ست

از جمله سیستمهای تمرینی می توان به سیستم تمرینی ماموت سیت و سیستم تمرینی سوپرست اشاره کرد.که در ادامه ما روش ماموت سا را به شما معرفی می کنیم.

حداقل 4 تا 7 حرکت بدون وقفه پشت سر هم امکان پذیر است.

راحت ترین «ماموت ست» از چهار حرکت تشکیل شده است. همانند سوپر ست‌ها، تمرین در این سیستم نیز به دو روش امکان پذیر است:

الف- این روش بیشتر به منظور تفکیک عضلانی انجام می‌شود. در این روش چهار حرکت برای دو عضله متفاوت به صورت یک در میان انجام می گیرد.

سینه – زیر بغل – سینه – زیر بغل

از آنجایی که در این روش، دو عضله مورد تمرین قرار می‌گیرند، هدف اصلی شدت بخشیدن به جریان خون، سوزاندن کالری  و  چربی‌های بیشتر و بالا بردن کمیت تمرین می‌باشد. انجام این گونه تمرینات بر افزایش حجم عضلانی اثر چندانی ندارد.

 

ب- از این روش که فشار حاصل از تمرین به مراتب بیشتر از شیوه اول است، هم در زمان  تفکیک عضلانی هم در زمان افزایش حجم می‌توان استفاده کرد.

به طور مثال حرکت پرس سینه هالتر را انجام داده و پس از آن بدون وقفه حرکات پرس بالا سینه هالتر، پارالل و قفسه سینه را انجام دهید.

در انجام این روش باید دقت داشت که عضله مورد نظر را از زوایای مختلف تحت فشار قرار داد به طوری که تمامی بخش‌های یک عضله مورد تمرین قرار گیرند.

مثال

سینه:

پرس سینه هالتر + پرس بالا سینه هالتر + پارالل + قفسه زیر سینه

 

در تمرینات زیر بغل، عضلات جلو بازو، براکیالیس و ساعد تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند و در صورت خستگی عضله لاتسیموس ( زیر بغل )، این عضلات فشار عمده را متحمل می‌شوند و فشار حاصل از تمرین به آن ها وارد می‌شود. پس بهتر است از این سیستم در تمرینات زیر بغل استفاده نکنید.

ذکر یک نکته را ضروری می دانیم:

اگر استراحت بین دو حرکت در این روش بیش از ۱۰ ثانیه شود هدف اصلیِ پرداختن به این روش به دست نمی‌آید.

 

 

گردآورنده: یزدان سلمانیان