سوخت بدن!

1398/11/30

چکیده

ورزش منظم بر روی هر سلول و هر سیستم بدن شما تاثیر دارد: عضلات ، مفاصل ، لیگامان ها ، تاندون ها ، دستگاه تنفسی ، گردش خون و سیستم ایمنی بدن باید هنگام ورزش کردن سخت تر کار کنند. خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند موجب به حداقل رساندن آسیب های ناشی از ورزش شود و به بدن شما کمک کند تا خود را حتی قوی تر بازسازی کند. رژیم غذایی روزانه شما باید پاسخگوی نیازهای مهم برنامه تمرینی و همچنین سلامتی شما باشد. برای کمک به شما در انتخاب صحیح مواد غذایی ، در اینجا ما مبنای یک رژیم غذایی خوب تمرینی ، آنچه هر ماده مغذی انجام می دهد ، چقدر از هر ماده غذایی نیاز دارید و چگونه می‌توانید به مصرف ایده آل خود برسید را به شما توضیح می‌دهیم...

انرژی

انرژی را از کجا بدست می‌آوریم؟

شما از چهار ماده غذایی و نوشیدنی انرژی دریافت می کنید: کربوهیدرات ، چربی ، پروتئین و الکل.

این سوخت ها در بدن شما می‌شکنند و از طریق مسیرهای مختلف بیوشیمیایی به ترکیبی بنام آدنوزین تری فسفات (ATP) تبدیل می شوند.

انرژی هنگامی ایجاد می شود که یکی از مولکول های فسفات از ATP جدا شود و آدنوزین دی فسفات (ADP) باقی بماند. از این انرژی می توان به عنوان عضلات استفاده کرد.

 

 

 

بدن من به چه مقدار انرژی نیاز دارد؟

 

با محاسبه BMR (انرژی متابولیک پایه) و درکنار آن با تخمین سطح فعالیت بدنی (PAL) خود، می‌توانید انرژی مورد نیاز روزانه بدن‌تان را محاسبه کنید.

یک کالری میزان گرمای لازم برای افزایش دمای یک گرم آب تا 1 درجه سانتی‌گراد است.

اما، از آنجا که این مقدار انرژی بسیار کم است، ما بیشتر با واحدهای بزرگتر به نام کیلو کالری (کیلو کالری) کار می‌کنیم، که 1000 کالری است.

احتمالاً این واحدها را در برچسب مواد غذایی مشاهده کرده اید. انرژی غذایی را نیز مشاهده خواهید کرد که در مواد غذایی ژول یا کیلوژول اندازه گیری می شود.

(وقتی از کالری به معنای روزمره یاد می کنیم، درواقع درمورد کیلو کالری صحبت می کنیم)

 

 

گردآورنده: هادی پورمیرزایی